Beneficiile unui scanner ID pentru industria financiar-bancara

La nivel individual, administrarea banilor nu a fost niciodată mai ușoară. Totuși, pentru bănci și alte instituții financiare, acest lucru a făcut ca combaterea criminalității financiare să fie mult mai dificilă. În fiecare an, sume cuprinse între 800 de miliarde de dolari și 2 trilioane de dolari sunt spălate la nivel global, conform ONU, o sumă uluitoare, care reprezintă între 2-5% din PIB-ul mondial. Pentru a asigura transparența tranzacțiilor, conformitatea cu reglementările existente, și anume KYC (Know-Your-Customer) și AML (Combaterea spălării banilor), instituțiile financiar-bancare au nevoie de un mod discret și precis de a verifica identitatea clienților. Din păcate, procesele învechite și gestionarea deficitară a datelor le stau adesea în cale. Există însă, o modalitate de automatizare a acestor procese, atât în ​​timpul integrării, cât și în timpul prelucrării datelor, care nu pune în pericol experiența clienților sau calitatea datelor. Cu ajutorul unui scanner ID informațiile personale ale clientului pot fi înregistrate direct din aplicația mobilă sau web, totul în mod rapid, sigur și cu rate de eroare mai mici. Acesta vine cu multiple beneficii pentru industria financiar-bancară, iar dacă nu le știi deja, specialiștii ID Scanner au evidențiat câteva dintre acestea.

Iată 3 beneficii ale unui scanner ID pentru industria financiar-bancară:

1. Securitate sporită

Deoarece datele de identificare a consumatorilor conțin adesea informații sensibile, personale, păstrarea acestora în maximă siguranță este primordială. Această nevoie a fost întărită de GDPR (Regulamentul general privind protecția datelor), conferind un alt nivel de complexitate problemei. Directiva cere instituțiilor financiare să urmeze un set de practici care protejează datele cu caracter personal ale cetățenilor UE, altfel aceștia se pot confrunta cu amenzi mari care, în unele cazuri, pot ajunge la 2% din veniturile globale ale companiei. Cu toate acestea, implementând o aplicație de scanare ID în orice punct de contact, organizațiile din industria financiar-bancară și nu numai, pot realiza acest proces mult mai ușor, în timp ce respecta legislația în vigoare. Pe lângă faptul că ajută organizațiile să rămână în conformitate cu politica GDPR, această formă de automatizare reduce sarcinile administrative și sarcinile de back-office inerente colectării, stocării și accesării datelor. 

Cu ajutorul ID Scanner, băncile și instituțiile financiare pot scana cărțile de identitate pentru a verifica rapid, ușor și sigur identitatea clientului atunci când înregistrează conturi noi sau evaluează solvabilitatea. Băncile și instituțiile financiare de toate dimensiunile pot depinde de aceste soluții de scanare ID și de verificarea identității digitale pentru a reduce frauda și a eficientiza integrarea. 

2. O mai bună experiență a consumatorului

De multe ori, modul în care instituțiile financiare obțin și rețin datele KYC este complet contrar cu așteptările clienților. În ciuda accelerării industriei digitale, mai mult de jumătate din deschiderile de conturi bancare din întreaga lume au loc în persoană și nu online. Cu toate acestea, statisticile arată că din ce în ce mai multe persoane doresc să aibă posibilitatea de a deschide un cont la banca dorită, online. Conform BAI, când milenialii, membrii generației Z și cei ai generației X, au fost întrebați dacă ar dori să poată deschide un cont online, peste 70% dintre aceștia au oferit un răspuns afirmativ. Integrarea utilizatorilor digitali devine din ce în ce mai solicitată, iar organizațiile trebuie să găsească o soluție sigură de a realiza acest lucru. O aplicație de extragere date poate fi extrem de utilă în acest sens deoarece poate organiza direct datele personale, utilizând doar o poză a documentului de identitate. Astfel, datele pot fi extrase digital, în mod sigur și ușor.

3. Costuri reduse și date mai clare

Cerințele KYC variază de la o țară la alta, dar toate vin cu un punct comun. O bancă obișnuită cu 10 milioane de clienți va cheltui aproximativ 56 de milioane de dolari pentru a fi în conformitate cu KYC, dar aceasta este încă o scădere în comparație cu amenzile pe care va trebui să le plătească în cazul comiterii unei greșeli. Scanarea documentelor de identitate reduce aceste costuri pe trei niveluri: prin eficientizarea colectării datelor de la clienți, prin reducerea fricțiunilor cu care se confruntă clienții atunci când introduc sau actualizează informații personale, prin satisfacerea autorităților de reglementare cu date mai curate și mai precise. Scanarea ID conduce la calitatea datelor și la rate mai mici de eroare, rezultând sisteme de monitorizare mai bune. Acest lucru poate reduce costurile aferente producerii unei erori. Prin utilizarea unui instrument de extragere date poți obține date mai clare, asigurându-te că nu vei avea probleme cu posibilitatea încălcării regulilor. 

Un scanner ID poate oferi o serie de beneficii tangibile pentru industria financiar-bancară, făcând datele mai ușor de urmărit și de accesat. Acesta poate îmbunătăți experiența clienților, oferind în același timp o mai bună protecție împotriva fraudei. Mai mult de atât, o evidență mai eficientă a datelor, combinată cu un nivel mai bun al serviciilor pentru clienți, se traduce printr-o profitabilitate mai mare. De asemenea, având o versiune demo ID Scanner disponibilă pentru cei interesați să testeze capacitățile de scanare ale acestor soluții, acum este momentul de a le încerca! Cu atât de multe avantaje pe care le pot obține prin utilizarea unui scaner ID pentru operațiunile financiar-bancare, întreprinderile ar trebui să ia în considerare implementarea unuia ca parte a strategiilor lor orientate spre securitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *